Studie tips

Hallo allemaal! Studietips. Echt een leuk onderwerp om over te schrijven! Zelf vind ik het ook vaak moeilijk om me te concentreren als ik aan het studeren ben. Maar ik heb een aantal oplossingen gevonden! En natuurlijk wil ik die met jullie delen!

Veel leesplezier!

Stel nu je hebt een examen van aardrijkskunde en je hebt helemaal geen zin om te leren!

 

img_2439

Oplossing: ga twee (getal naar keuze) pagina’s verder en plak daar een post-it met iets op zoals: 5min. op je gsm, je mag iets gaan knabbelen,enz…! Dat maakt leren veel leuker en ook boeiender!

img_5115

Oplossing: neem gewoon iets om te eten. Dan kan je bijvoorbeeld en spelletje spelen. Elke keer als je een pagina geleerd hebt, mag je een stukje pakken (van snoep, koekjes, fruit)!

img_2440

Oplossing: ik weet dat het niet leuk is en dat je het niet kan laten maar ik PROBEER het ook te doen. Neem je gsm niet mee naar de plek waar je moet studeren!!! Het kan voor veel afleiding zorgen. Als je het toch doet ben je in plaats van een half uurtje studeren zeker een uur aan het studeren (zo gaat het dan toch bij mij)!

img_2450

Oplossing: je kan ook met muziek studeren! Maar dat helpt wel niet bij iedereen of je mag het niet van je ouders (zoals ik). Het kan afleidend zijn maar soms ook niet! Als ik wiskunde oefeningen aan het maken ben dan helpt het me juist om muziek op te zetten. Maar iedereen heeft zijn eigen mening, hé!

img_2446

Dit was mijn blog over studietips en ik hoop dat jullie eruit geleerd hebben!

PS: als je een idee hebt voor mijn volgende blog, laat het dan zeker even weten in de reacties!

Geef een reactie

